Tarieven

Here you will find information in English, German and French

Voice-over tarieven

Radiocommercials (inclusief een *1: buy-out van 1 jaar)
  • Lokale radio: 55 euro (*buy-out voor 1 jaar)
  • Regionale radio: 150 (*buy-out voor half jaar) – 250 euro (*buy-out voor 1 jaar)
  • Landelijke radio: 300 euro (*buy-out voor half jaar) – 500 euro (*buy-out voor 1 jaar)

Tag-on: 25% van de commercialprijs.

TV commercials (inclusief een *1: buy-out van 1 jaar)
  • Lokale tv: 75 euro (*buy-out voor 1 jaar)
  • Regionale tv: 150 (*buy-out voor half jaar) – 250 euro (*buy-out voor 1 jaar)
  • Landelijke tv: 500 (*buy-out voor half jaar) – 800 euro (*buy-out voor 1 jaar)

1*: De buy-out is de vergoeding waarmee u het recht afkoopt om een door mij ingesproken commercial te mogen gebruiken. Op deze manier hoeft u niet voor iedere afzonderlijke uitzending, apart te betalen. De buy-out geldt (volgens afspraak) voor 6 maanden of 1 jaar. Wilt u na afloop van de afgesproken buy-out periode de door mij ingesproken commercial opnieuw uitzenden, dan betaalt u 50% van de originele prijs voor opnieuw een periode van 6 maanden of 1 jaar.

Internet commercials
Prijzen hangen onder meer af van de lengte van de commercial.
  • €150,- tot  €300,- Alleen zichtbaar op internet en geen pre-roll!
  • Pre-roll internetcommercial €250,- tot €500,-
  • Bij twee of meer internetcommercials voor 1 merk, reken ik korting in de vorm van staffel.

Eenmaal op het internet, altijd op het internet! Daarom reken ik hiervoor geen buy-out maar vaste prijzen afhankelijk van de lengte van de commercial.

Webvideo / bedrijfsfilms
  • 0-250 woorden: 150 euro
  • 250-500 woorden: 250 euro
  • 500-1000 woorden: 350 euro
Voice-overs / e-learning
  • 0-500 woorden: 250 euro
  • 500-1000 woorden: 350 euro
  • 1000-1500 woorden: 400 euro
  • 1500-2000 woorden: 450 euro
Voice-response

Eén bericht bestaat uit maximaal 70 woorden.

  • 1 bericht: 50 euro
  • 2 berichten: 75 euro
  • 3 berichten: 85 euro
  • 4 berichten: 95 euro
  • 5 berichten: 100 euro

Daarna 5 euro voor elk extra bericht.

Voicemail
  • 1 begroeting: 75 euro
Jingles

Deze prijzen gelden voor lokale radio-omroepen ( maximaal 1 uitzendgemeente)

Eén jingle bestaat uit maximaal 70 woorden.

  • 1jingle: 50 euro
  • 2 jingles: 75 euro
  • 3 jingles: 85 euro
  • 4 jingles: 95 euro
  • 5 jingles: 100 euro

Daarna 5 euro voor elke extra jingle.

Alle bovenstaande prijzen zijn exclusief btw!

De voice-over tarieven gelden voor het inspreken van een productie vanuit mijn eigen studio. Bij het inspreken op locatie kunnen de prijzen afwijken. Ik lever de opname kaal aan. Dat wil zeggen, zonder spreekfouten en zonder bijgeluiden. Kosten voor audionabewerking zijn 75 euro per uur.

Een boeking kan kostenloos afgezegd worden, tot 48 uur voor de afgesproken datum. Voor het afzeggen van een boeking binnen 48 uur voor de afgesproken datum reken ik 1/4 van de afgesproken prijs. Voor het afzeggen van een boeking binnen 24 uur voor de afgesproken datum reken ik 1/2 van de afgesproken prijs. Indien u een boeking afzegd op de datum van opname breng ik u het volledige bedrag in rekening.

Copywriting en tekstschrijven

Als tekstschrijver ben ik gespecialiseerd in pakkende humorvolle commercialteksten voor radio en tv. Als copywriter schrijf ik alleen spreekteksten. Denk hierbij aan herschrijven, schrijven, omschrijven naar spreektaal en redigeren

  • Redigeren: €75,– ex btw per uur.
  • Herschrijven: €75,– ex btw per uur (ook omschrijven naar spreektaal).
  • Vertaling van Engels naar Nederlands: 12 cent per woord
  • Bedenken en schrijven van een commercial tekst: in overleg.

Bij periodiek terugkerende opdrachten is een lagere uurprijs, of projectprijs bespreekbaar.

Let op: 

Alle genoemde bedragen zijn exclusief 21% BTW.
Aan de hier gepubliceerde bedragen kunnen geen rechten worden ontleend.
Kennismakingsprijzen zijn niet aan de orde.

Ik vind het belangrijk dat u blij bent met mijn werk. Daarom wil ik u vragen zo veel mogelijk informatie te geven over uw opdracht:

Aanwijzingen voor het script:

  • Zorg dat de tekst foutloos is
  • Geef de tone of voice aan (emotie en doelgroep)
  • Geef het tempo aan.
  • Geef duidelijke uitleg over de uitspraak van niet Nederlandse woorden, maar ook van (plaats) namen.
  • Wat is de lengte van de ingesproken tekst? (bv bij commercials)
  • In geval van dubbing: zorg dat de Nederlandse tekst qua lengte klopt met de originele tekst.
  • Geen afkortingen gebruiken
  • Geen aanwijzingen tussen de in te spreken tekst plaatsen.
  • Zet geen woorden of zinnen tussen haakjes.
  • Schrijf getallen helemaal uit: b.v. Drieduizend-achthonderd en drie
  • Bij telefoonnummers: Geef duidelijk de groepering van de getallen aan: b.v. 06-45-17-84-77 of 0645-178477
  • Wat is de deadline?
  • Wat zijn de technische specificaties?

Als informatie zoals hierboven is omschreven niet aan mij verstrekt is en er daarom een retake (heropname) nodig is, dan brengt dat extra kosten met zich mee. Een tekstverandering na de opname brengt extra kosten met zich mee!

Als u wilt dat een tekst met spoed wordt ingesproken, neem dan aub telefonisch contact met mij op. Dan weet u zeker dat uw opdracht op tijd klaar is.

 

Jolanda Bayens© Jolanda Bayens

 

Close
Menu